NY SINGEL UTE 19 SEPTEMBER

 
ÄNTLIGEN! Som vi alla har väntat... Nu är Avril Lavigne äntligen tillbaka med goda nyheter. En Onsdag, närmare bestämt den 19:e September, släpper Avril Lavigne sin nya singel 'Head Above Water'.
Lavigne skrev ett långt brev till hennes fans på hennes hemsida AvrilLavigne.com. Vi har översättningen här.

Hej allihopa,
 
Jag är så exalterad för att berätta om min första singel från den nya plattan! Fem år har gått sedan jag gav ut mitt senaste album. Jag har spenderat de senaste åren hemma sjuk, jag har kämpat mot borrelia. Det har varit mina värsta år. Jag gick igenom fysiska och psykiska kamper. Jag har kunnat ta den kampen, och använda den i min musik. Jag skrev låtar i min säng och i soffan, spelade in en hel del hemma. Jag tömde min själ på ord. Min musik räddade mitt liv.
 
Tack för att ni alltid väntat på mig, medan jag kämpat och fortsätter kämpa. En kamp som varar under hela mitt liv. Första låten jag väljer att släppa heter 'Head Above Water'. Det är den första låten jag skrev, i min säng under de värsta stunderna i mitt liv. Jag hade accepterat döden och jag kunde känna hur min kropp stängdes av. Det kändes som att jag skulle drunkna. Som att jag var under vatten och behövde komma upp för luft. Som att jag var i en sjö i en stark ström. Jag bad till Gud, att Han skulle hjälpa mig att få huvudet över vattnet. Jag kom närmare Gud. Min mamma höll mig i hennes armar. Den här låten är min berättelse. 
 
Jag mötte en vacker själ, Travis Clark, och vi satt vid pianot och skulpterade resten av låten. Jag träffade ett geni, Stephan Moccio, och älskar vad han gjorde med musiken. Jag har bestämt mig för att vara ärlig kring min kamp, öppen och sårbar. För att vara helt ärlig, en del av mig vill inte ens prata om det här. Jag vill att det ska vara bakom mig nu. Men jag måste. För det är inte bara en del av mitt liv, utan också en del av andras. Jag måste hjälpa alla som delar sjukdomen borrelia med mig. En insekt kan verkligen fuck you up. Människor är inte medvetna om vad den här sjukdomen gör, och hur snabbt man måste behandlas. Många får inte ens en diagnos! Många har inte råd med behandligen.
 
Min organisation, Avril Lavigne Foundation, vill se till att detta inte sker. Så på vår hemsida finns det länkar där du kan kontakta bra läkare om just borrelia. Snart kommer vi också alliera oss med vetenskapliga organisationer som kämpar emot borrelia. Snart kommer vi också att starta ett intiativ som DU kan hjälpa oss med! Så snälla, hjälp oss att bekämpa borrelia. Jag tar tillbaka mitt liv och jag gör just nu vad jag vet är meningen med mitt liv. Att göra musik. Men också dela min berättelse om hopp, genom musiken. Jag hoppas att alla ni kommer bli berörda, att ni får styrka, att ni känner er upplyfta och hopp genom min musik. Jag vill INGET annat än att vara på scenen igen. Att hålla gitarren och springa omkring. Att sjunga och resa runt jorden för att träffa er. Jag ska göra ALLT jag kan för att vara tillbaka på scenen, men jag måste också lyssna på min kropp och ha ett hälsosamt liv. Så snälla ha tålamod med mig. 
 
Jag skrev och producerade detta album i en fantastisk känsla. En vinst. Jag är sjukt stolt och tacksam för alla som väntat på mig. Nu ni. Nu har jag en stark, triumferad, mäktig och ärlig platta. Min första singel heter 'Head Above Water', den kommer att komma ut 19e September. Jag är så peppad på min comeback, och att ha er vid min sida! Nu kör vi!! Ny era!!

All min kärlek,


 
Paula

Jag är så jävla hyped

Är du en Little Black Star?

Namn/smeknamn:


E-postadress(postas ej):


Bloggadress:


Din Kommentar: