Avril Lavigne signar med BMG och släpper album i år

 
Goda nyheter, Little Black Stars!
Avril Lavigne postade idag en video där hon pratar lite om sin kommande skiva och i samma veva gick hon ut med ett statement gällande hennes byte från Sony Music och Epic till BMG. I videon säger hon bland annat att hon jobbat riktigt hårt med musiken och att den reflekterar hennes resa genom åren. Hon säger att hon just nu, i sin karriär, så känner hon sig pånyttfödd. Hon säger att hela processen att skriva musik har varit som terapi för henne och att utan att ge sig in på att göra ett album, så har hon nu gjort ett.
Idag gav också Billboard ut en kolumn med en kort intervju med Lavigne, där hon bland annat säger:
"Jag har utmanat mig själv som en låtskrivare och jag ville skriva om ämnen jag inte har rört innan. Det finns låtar om kärlek, men de flesta låtar handlar om livet. Jag har gått igenom mycket de senaste åren, och vissa låtar bara kom till mig. Koncept och låttexter flödade och jag var tvungen att grabba tag i min mobil flera gånger för att bara spela in eller skriva ned ideerna."
Hon säger att inget datum är satt men att skivan kommer att vara redo snart, hon håller på att hitta en bra producent för tillfället. 
 
Billboard skriver att många tänker på Lavigne som en pop-punk tjej, men Lavigne säger: "Jag gillar att lyssna på Ed Sheera och Shawn Mendes -- artister som visar sin röstkapacitet och sin talang inom låtskrivandet. Jag lyssnar på Billie Holiday, Frank Sinatra och jazz." Hon säger också att hennes kommande album kommer att gå tillbaka "to the roots" lite. Hon började sitt intresse för musik i kyrkan och utforskade country musik, och Lavigne tror att dessa saker kommer att influera skivan

Hitills finns inte singelarna eller albumet ute, men Lavigne har redan funderat ut vilken låt som kommer bli första singeln, hon säger att: "När jag låg i sängen och det kändes som att jag bokstavligen skulle dö.... I mitten av allt det, så kom jag upp med en av mina mest ärliga och rörande låtar någonsin.

ForbiddenRose

Gud så spännande!!!

Maria

LÄNGTAR SÅÅÅ :D <3

Är du en Little Black Star?

Namn/smeknamn:


E-postadress(postas ej):


Bloggadress:


Din Kommentar: