Intervju med "Charming" regissören

Som ni kanske redan vet om ni hållt er uppdaterade, så kommer Avril Lavigne att ge rösten åt Snövit i den nya filmen "Charming". Inte bara Avril Lavigne kommer att delta utan även Demi Lovato, SIA, Ashley Tisdale, Wilmer m.f. Avril Bandaids, Avrils största fansite som jag även är admin för, fick chansen att intervjua regissören Ross Venokur. Här har ni svaren på fansens frågor, översatt till svenska. 
 
 
Hur trodde du att det skulle vara att arbeta med Avril, vad förväntade du dig?

Faktiskt så förväntade jag mig ingenting. Jag vet aldrig vad jag ska förvänta mig av någon artist jag jobbar med. Jag hade aldrig träffat Avril innan. Som de flesta, så kände jag bara henne genom hennes musik. Jag var dock lite medveten om att hon hade gjort en av rösterna i Over The Hedge. Jag är glad över att säga att det var fantastiskt att få jobba med Avril. Hon kom in och var redo att rocka fett, hon är naturligt väldigt rolig! Hon hadeen stark åsikt om sin karaktär, snövit, och hon visste exakt hur hon villle spela henne. Avril gav mig så många alternativ, vilket är allt en regissör kan be om. Dessutom var hon underbar att jobba med. Vi hade superroligt och jag hade väldigt mycket material.


Vad tror du var det svåraste för Avril under inspelningen? Blev det några problem?

Ärligt talat så var det inga problem. Vi testade oss fram under hela inspelningen. Om jag måste säga nåt så kanske hon blev lite generad när det kom till "efforts". "Efforts" är alla stön, suckningar, skratt, gråt och så vidare. Av mina erfarenheter så kan jag säga att alla blir lite generade när de ska göra dessa ljud. Jag hade också blivit det om jag skulle stå ensam i ett bås och göra såna ljud! Men Avril är väldigt van att mima, främst framför spegeln med en mikrofon. Så för henne kändes det mer naturligt. Det blev lite svårt ett tag att få till ett bra skratt, men tillslut skrattade Avril åt sina egna försök och fick till ett perfekt skratt. Det är ett av mina favorit-moment ur filmen! Ni kommer förstå vilket skratt jag menar direkt när ni hör det.

Är det svårt att jobba med nybörjare?

Det beror alldeles på vem det är. Att ge rösten åt en karaktär är något väldigt annorlunda motför att agera i en film. Uppenbarligen, så kan du ju inte lita på ditt kroppsspråk eller ansiktsuttryck utan allt hanldar om din röst. Jag är tacksam eftersom vi hade världens bästa kombination bland våra skådisar och underbara animators (ledd av Jason Ryan, en rockstjärna av animation-regission). Avril hade faktiskt gjort några animeringar innan, så hon klev lätt in i rollen.

Vem är din favoritkaraktär i filmen?

Åh, det är inte en rättvis fråga. Jag älskar dem alla för olika anledningar. Men mest Wilmers roll Charming och Demis roll Lenore (inte bara för att min fru också heter Leonore). Leonore litar på sig själv, är en stark kvinna och en hjälte, någon jag absolut kommer att visa för mina döttrar. Charming är en söt ignorant man som behöver växa upp, han är rolig att titta på. Prinsessorna får mig dock alltid att skratta på grund av hur vi leker runt med hur publiken förväntar sig att askungen, snövit och törnrosa ska låta. Och sen är det såklart andra delar, typ Sias roll, John Cleeses roll... Jag kunde fortsätta i evigheter! Jag älskar dem alla. 

Vill du jobba med Avril igen i framtiden?
 
Skojar du? Såklart. I ett andetag. Har ni hört att hon vill jobba med mig? För det skulle vara fantastiskt! ;)

Har Avril använt sin vanliga röst under inspelningen eller har hon tillgjort sin röst för att ge ett bättre intryck?

Avril ändrade sin röst lite för att passa en komedi-film och Snövit.

Hur lång tid tog alla inspelningar?

Vanligtvis, så tar vi 2-4 timmars sessioner med alla skådisar. Avril kom in för två dialoger. Hon kom också in för att spela in låten "Trophy Boy" för oss. Patrick Stump från Fall Out Boy skrev låten för filmen, så det har en pop-punk sound. Perfekt match för Avril!

Du har nämnt tidigare att artisterna fått göra om sina repliker. Hur mycket fick varje skådis ändra?

Vanligtvis så fick skådisarna framföra de repliker som jag skrivit, så att jag i alla fall hade allt jag behövde. Men när de ville prova på något annat, så gjorde vi de replikerna också. Som en reigssör, så är det så roligt när en skådis kommer med en bättre eller roligare replik! Vår princip var: gör vad som är bäst för filmen. Avril gjorde om några av hennes repliker så att det lät bättre. Hon har bra instinkter!


Varför valde du Avril för filmen, och för Snövit?

Ja, det är på grund av Wilmer. Han var den som föreslog Avril till mig som en av prinsessorna. Jag sa "ja" så fort! Så Wilmer pratade med Avril, som direkt var exalterad för att spela Snövit. Men BARA Snövit! Ingen annan. Hon var väldigt klar med att det var just Snövit som hon ville spela. När artister har en speciell relation med en roll, så blir det bara bättre. Hela casting-processe med Avril var så enkel enligt mig, och allt tack vare Wilmer!
 
Vi är ju uppenbarligen väldigt exalterad angående att Avril ska vara med i filmen. Men hur är det att jobba med Demi Lovato, Ashley Tisdale och G.E.M i filmen?

Den här filmen var en galen dröm för mig. Alla sa ja. Alla är stora stjärnor. Demi är en sån fin människa med bra humor. Hon sjunger fantastiskt! Hon sjunger en låt i filmen som är skriven av SIA. Galet va? Ashley är fantastisk. Hon gick in och nailade det! Jag älskade Ashleys röst i Phineas and Ferb så jag var så exalterad! Jag har även tre döttrar, som har sjungit High School Musical i flera år nu. G.E.M. var också fantastisk. Hon gjorde det dessutom i sitt andra-språk, inte modersmål! Det var fantastiskt. Och SIA! Jag menar... kom igen! Sia! Jag älskar Sia! Hon är rolig och udda, hon var så nära jorden i hennes del. Hon skrev även två låtar för filmen, som är helt fantastiska. Att jobba med John Cleese var fantastiskt. Han spelade två roller för mig. Nia Vardalos är en underbart snäll person, så enkel att jobba med. Och sen är det Wilmer, förstås. Wilmer är en fantastisk skådis. Han tar alla roller seriöst, och han tar alltid med sig sitt bästa jag. Hans komedi-sinne var förvånansvärt bra. Jag var så välsignad att få jobba med så fantastiska skådisar och artister... Underbart cast!

Kan du ge oss en beskrivning av prinsessorna?

I världen av Charming, så tänker jag alltid på prinsessorna (Askungen, Snövit, Törnrosa) som nästan en och samma person, fast tre huvuden. De reser runt i en park, och är helt under förtrollning av Charmings besvärjelse. De är roliga och bubbliga. De är också en twist på vad vi förväntar oss av rollerna.

Kommer det bli någon premiär? Typ, en röda mattan?

Det hoppas jag verkligen!
Maria

Vet du när filmen kommer ut på bio/dvd? :D

Maria

Kommer Avril släppa ny musik snart? :D <3

Är du en Little Black Star?

Namn/smeknamn:


E-postadress(postas ej):


Bloggadress:


Din Kommentar: